درس طب استاد ضیایی

95/10/01

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: الماء و خروجي هاي ماء از بدن- طب المعصومين

 

خروجي هاي ماء از بدن مثل بذاق دهان، خلط ها، بلغم، بول و ادرار و.. که سموم بدن دفع ميشود مثل اوره خون که نمک سمي خون، کراتين خون يعني فسفات ازته و...

 

بايد مراقب کليه ها بود که آسيب نبيند لذا قبل و بعد از خواب دستشويي، قبل و بعد از مجامعت دستشويي بايد رفت.

اگر کسي کليه هايش کم کار شود و از درون بپوسد يا کارهاي مکروه کند مثل حبس بول و.... تورم مثانه را در پي دارد و موجب ميشود که فشار رو به داخل آورد و مجراي پيش آبراه تنگ شود و در برخي موارد بسته شود. حالا اگر کسي زياد حبس بول کند و از طرفي هم مجامعت زياد داشته باشد يا حبس مني کند. اين مسير بسته ميشود و بايد سُند بزنند. زير دلش درد ميکند اما ادرار بيرون نمي آيد و برگشت ادرار دارد. از دو مجراي حالب (لوله هاي ادراري) که به دو کليه ها ميرسد. وقتي پرستات متورم شد و سُند هم زده نشد ادرار برميگردد.

دريچه هاي لگنچه فشار را تا 40 سي سي تحمل ميکند. اگر با سُند زدن مسير باز شد يا مصرف چيزهايي که تورم پروستات را از بين ببرد مثل مصرف کيوي، گوجه فرنگي رسيده، دم کرده خار خسک، انگور، خربزه با پوست جويدن ،و... مسير باز شود که هيچ و الا سه سوم مثانه پر ميشود و از حالبها ميزند بالا و فشار مي آرود به دريچه هاي خروجي لگنچه و اين دريچه ميشکند و رفلکس ادرار برميگردد و توي کاليس هاي کليه برميگردد و ميپوساند زيرا آمونياک ادرار زياد است. از اين به بعد خون وارد کليه ميشود اما از اوره خون تصفيه نميشود. نيز کراتين خون هم تصفيه نميشود. لذا کليه ها هم کم کار شد و هم از درون ميپوسد.

 

از کجا بفهميم کراتين خون بالاست؟ وقتي ادرار چرب باشد ناشي از کراتين خون بالاست.

 

دو چيز کراتين خون را پايين مي آورد:

يکي گرسنگي بجا

دوم آب و آبجوش ولرم مصرف کردن.

 

پيامبر جمار را با تمر ميخوردند. يعني پاجوش خرما. قلب خرما، مثل کله قند است. سفيد است.

مثلا 200 گرم جمار با تمر(خرماي رسيده خشک بهداشتي سالم) 7 الي 14 تمر در 24 ساعت

اگر کسي کليه هايش کوچک شده براي بزرگ شدن کليه ها پاجوش خرما با تمر بخورد.

طب المعصومين قسمت کليه و مجاري اداراي آخر صفحه اين روايت نوشته شده است.

اگر سلولهاي بنيادين را بخواهيم فعال کنيم سمق کتيراي خوراکي که يک قسم خاص از شيرابه خشک شده گون است. اندازه يک عدس در يک استکان آب جوش حل کنيد بعد با يک قاشق مرباخوري عسل گون مخلوط کنيد و بخوريد

 

در روايات شيعه است که وقت خواب رو انداز داشته باش. در پزشکي جديد ثابت شده که دو قسمت بدن سريع سرما ميخورد. يکي کليه ها، يکي هم سينوس ها مخصوصا سينوس هاي فوقاني که دو طرف ابروهاست و يکي کليه ها.

لذا روايات ميفرمايند از حمام ميآيي سر را بپوشان.

در هنگام خواب عميق فشار خون پايين مي آيد، تپش قلب هم ده تا پايين مي آيد. از حيث بدني کمي سرد تر ميشوي لذا اين يخي را جبران کن با دو تا پوشش مناسب. يکي بستن هدبند يا چفيه و قبل از هر وضو بيني را با آب ولرم بشور، دوم اينکه کليه ها را ببند. کافئين نخور.

تب کليه را هم با دو تا گرم درمان کن. زعفران با عسل يا زعفران با پودر شاخه نبات. و نيز هويج زرد يا مرباي زردک.