موضوع: نوشیدنی های مفید / طب المعصومین ص342

 

دو خوراکی حلال که شیر و لحم بود بیان شد. چندین نوشیدنی حلال هم بیان شد. «ماست جوش» و «کلجوش» و «قاتقی» و «آش جوش پاره» از انواع دوغ یا کشک رقیق است.

در این بین دو مورد از این نوشیدنی ها را بیشتر توضیح میدهیم.

آب آلبالو از انواع نوشیدنی های مفید است چه آبش را بگیری و چه اینکه بصورت چای آلبالو خشک باشد.

 

فوائد آب آلبالو:

ضد چاقی ، کاهنده فشار خون، ضد سکته مغزی، ضد بیماریهای قلبی، ضد عطش.

البته همه اش را آبش را نگیر بلکه برخی را مربا درست کن و برخی را بصورت شربت بین افطار و سحر مصرف کن چرا که ضد عطش است. با افطار و سحر هم کاهو بخور بدون سس که آن هم ضد عطش است. قبل سحری هم یکی دو لیوان دوغ بخور که ضد عطش است. بعد از سحری هم یکی دو قاش خریزه بخور که ضد عطش است.

پیرو امام صادق باش که فرمود هر کسی که دوست دارد عمر طولانی با عافیت داشته باشد بکر بخورد. غذای تازه بخورد نه غذای مانده تا چه برسد به این شربت های شیمیایی کپی رایت از غرب و شرق که نوشابه های مختلف و آب میوه های مختلف که با پودرهای شیمیایی درست کرده اند و این مردم هم مصرف میکنند.

آب میوه طبیعی مصرف کنید نه آب میوه مانده که در این صورت درصد ویتامین هایش کم شده و از آنطرف ضریب مسمومیتش بالا میرود.

مانده خوری اسراف جان است. کسی که نگران است از اول غذا زیاد درست نکند.

 

آلبالو که در قوری بگذارند بجوشد اشکال ندارد ولی ویتامین اش کم میشود که اولیش ویتامین E است که ضد سرطان است. بعد از 20 دقیقه ویتامین C هم از بین میرود. این اشتباه مشهور است.

 

کرفس

یکی دیگر از این نوشیدنی های کرفس است.

فرض کنید فرد هم قند خون بالا، فشار خون بالا، چربی خون بالا و گرفتگی عروق کرونل قلب را دارد. هم اضافه وزن دارد به نوع مفرط. از ورید صاعد آنژوگرافی میکنند میفهمند که عروقش گرفته است. درمان اینها کرفس خام است که با هر وعده غذایی یا شبها قبل از خواب یک لیوان آب کرفس خام تازه مصرف میکنید.

 

امام صادق فرمود الکرفس یفتح السدد. ال جنس است یعنی هم قندت را پایین می آورد هم فشار خون با انواع مختلفش مخصوصا برای زنان حامله، هم درمان چاقی است و هم باز کننده گرفتگی عروق است.

خانم هایی که لگن تهتانیشان کوچک باشد زایمانهاشان سخت است و در هنگام بارداری تمام رگهای از لگن تا زانو همه اش دردناک است. مخصوصا خانم هایی که آب و آبجوش ولرم هم استفاده نمیکنند. امام صادق میفرمایند آب کرفس یفتح السدد.

 

کرفس قند خون را کاهش میدهد اما برای تنظیمش گیاه جینگ سینگ باید مصرف کرد. که تعادل متابولیک است.

شبها قبل از خواب مصرف کند برای اینکه شبها توی خواب سکته نکند. این را تا وقتی که خوب شود باید ادامه دهد.

 

چای کامبوجا

یکی از نوشیدنی های دیگر چای کامبوجاست

چند کتاب هست که «کامبوجا، قارچ معجزه گر» نوشته «کلاوس هافمن» ترجمه «ماندار ارفع». راهنمای تکثیر و استفاده یک چای باستانی معجزه گر.

حاشیه اول برای تحقیق بیشتر درباره چای کامبوجا: مقاله «بررسی خواص قارچ کامبوجا» تألیف فریا امیری صبا یارمحمدی.

مقاله تحقیقی «بررسی مشخصات میکرو بیولوژیکی و بیوشیمیایی کامبوجا» به مقدار تحقیق تحقیق 176 صفحه.

(این مقاله تحقیق پایان نامه کارشناسی ارشد امیراسماعیل سقفی نیا به راهنمایی استاد فریدون ملک زاده دانشگاه تهران است.

بهترین سایت در این زمینه سایتی است که در کشور کاناداست. (www.payab.com) یا اصلا در موتور جستجوگر بنویس قارچ کامبوجا قسمت کانادا از همه اش بهتر است.

خواص چای کامبوجا

1. ضد ایدز است. حاشیه: بجای آن یک قاشق چای خوری تا یک قاشق مربا خوری سیاده دانه مخلوط با عسل طبیعی بجوید و بخورید بعد از هر غذا هم ضد ایدز است و هم ضد سرطان است.

توجه: مانع فعال شدن ایدز به همراه غذا یک قاشق مربا خوری تا یک قاشق غذاخوری شاه دانه بجو و بخور.

 

داروی گیاهی «آی مود» تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و نیز ضد ایدز است.

تذکر: مانع بیماری های فرصت طلب(سل ذاتا خودش کشنده نیست اما اگر همراه برخی بیماری های کشنده باشد خودش هم کشنده میشود مثلا کسی که بیماری ایدز دارد اگر مبتلا به سل هم شود هم خودش زود میمیرد و هم اینکه دیگران را مبتلا میکند یا مثل آنفولانزای پرندگان که اگر کسی مبتلا به آنفولانزا باشد اگر آنفولانزای پرندگان هم بگیرد مرگش حتمی و موجب سرایت به دیگران هم هست) هر روز صبح یک لیوان شیر تازه گاو کم چرب مخلوط با عسل طبیعی مصرف کند.

 

2. ضد آرترز و ضد ساییدگی مفصلی. حاشیه: منحصر در این نیست بلکه میشود بجایش کلسیم D ایرانی بخوری یا خوراکی های طبیعی بخوری مثلا صبح ناشتا 7 عدد انجیر با یک لیوان شیر بز، سیاده دانه با عسل بعد از غذا بخوری، پودر سنجد با هسته با شیر گاو تازه کم چرب عصرانه بخوری.

 

3. ضد آسم. بجایش میتوان این موارد را مصرف کرد: آسم خفیف هویج زرد، آسم متوسط باشد خوردانه، آسم شدید باشد جوشانده برگ بارهنگ مصرف کند.

4. کاهش فشار خون. بجایش میگوییم آب آلبالو ، تخم شمبلیله، تمر هندی بی نمک ، گوجه سبز، کاهش دهنده فشار خون هستند.

5.ضد برونشیت: بجایش دم کرده گل برگهای گل آفتابگردان، جوشانده گل ختمی خبازی.

6.کاهنده کلسترول بد. بجایش با هر وعده غذا کدو مسمی با پوستش میخورم که هم عملیات ذهنی فعال میشود و هم کاهنده کلسترول بد است.

7. از بین بردن خستگی مفرط. بجایش شیرعسل آویشن یا مربای به رسیده شیرین. روزی 14 عدد میوه عناب مخلوط با عسل بخور.

جهت رفع خستگی عضلات 7 عدد خرما بعد از هر غذا یا روزی 2 عدد مغز میوه شابلوط مصرف کن.

رفع خستگی جنسی اگر باشد هویچ زرد با تخمه خام آفتابگردان صبح ناشتا و اول مغرب قرص گیاهی جینگ سینگ مصرف کن.

اگر خستگی ذهنی باشد صبح ناشتا یک لیوان شیر تازه با موز رسیده بخورد.

کسانی که کولیت معده دارند نباید میوه موز بخورند چرا که موز قند و چربی اش از همه میوه ها بالاست. فرد باید فقط روغن زیتون بخورد

 

8. ضد سرماخودگی است. بجایش آب سیب عسل بخورد یا عسل رقیق شده با آب جوش ولرم بخورد.

9. ضد یبوست است. بجایش آب، آب جوش ولرم، کاهو با غذا میوه گلابی انگور، طالبی میخورم.

اگر فرد یبوست شدید دارد یک قاشق مرباخوری پودر گل محمدی، یک قاشق مرباخوری پودر گل ختمی خبازی، یک لیوان دوغ شیرین کم چرب اینها را با هم مخلوط کند قبل از غذا بخورد.

 

10. ضد تجمع مایعات اضافی بافتی است. بجایش دم کرده گل استطخدوس، دم کرده میوه افتی مون ، سیاه دانه بعد از غذا، قولنجان شب نصف قاشق چای خوری زیر زبان نگه داری هم تکرر ادرار خوب میشود هم ضد برگشت کیست تومور است و هم ضد تجمع مایعات اضافی بافتی است.

11. ضد نقرس. بجایش سبزی کاسنی 7 برگ با شام. میان وعده یک خوشه انگور، صبح ناشتا هم میوه انجیر بخورد.

12. مصونیت بخشی به سامانه دفاعی بدن در مقابل امراض. بجایش سیب رسیده شیرین، شلغم رسیده، عسل رقیق شده مصرف کند.

13. ضد عقیمی . بجایش آب سبزی کاسنی بخورد با شامش، شیر عسل بخور صبح ناشتا، نهار ها هفته ای سه بار خاگینه بخورد. خانم هم بجایش سبزی کاسنی، شیره چعندر، میوه انار یا رب انار طبیعی. کاهو بدون سس تخم دانه زن را فعال میکند.

14. رسیدگی به کلیه هاست. بحایش آب آشامیدنی، آب جوش، آب سیب، آب انگور و عرق طبیعی خارخسک مصرف کند.

اگر میخواهد هر روز عصرانه عرق خارخسک بخورد حتما بعدش روغن کنجد بخورد زیرا مدام خارخسک خوردن برای کبد ضرر دارد.

15. ضد ام اس است.

16. ضد تورم پرستات است. بجایش امنیک ژاپنی مصرف کند. برای درمان التهاب پرستات انگور بخورد. برای تورم پروستات عرق خارخسک بخورد. تخمه خام کدو مصرف کند. یک قاچ خربزه با پوستش جویدن.( با مخلوط کن یا هم زن مخلوط کن) بعد از شام بهترین زمان است