موضوع: نوشیدنی های مفید -طب المعصومین ص 342

 

از خواص نوشیدنی های مفید 7مورد را بیان کرده بودیم. حالا ادامه موارد.

8.. ایجاد خواب راحت و آرام. این 6 مورد رعایت شود و قبل از شام مخلوط آویشن نعنا با دوغ شیرین کم چرب و بعد از شام پیاده روی و اگر ضعف اعصاب شدید دارد دم کرده گل ساعتی با عسل آویشن هم بخورد خوابش آرام و راحت میشود. یعنی خواب سبک و کابوس ندارد. بلکه خواب عمیق مناسب دارد.

یک لیوان آب سیب رسیده شیرین مخلوط با عسل بخورد. اگر بیماری خاص دارد مثل «ای بی» مخلوط را با عسل گون بخورد. ضد کم خونی هم هست.

9. آنتی اکسیدان های موجود در عسل و فواکه(میوه های رسیده طبیعی) ارگانیک بدون آفات گیاهی و بدون سموم شیمیایی هستند. این میوه ها یا آبِ چنین میوه ها انواع آنتی اکسیدانها دارد یا انواع ضد سرطان ها دارد.

مغز خام بادام شیرین درختی باعث کاهش اثرات منفی رادیکال های آزاد خون میشود. باید دانست رادیکال های آزاد مولوکولهایی هستند که روند پیری زودرس(پیری فیزیولوژی نه پیری شناسنامه ای) اعضاء مثلا پوست، پیرچشمی، پیرگوشی، و... و دستگاه های بدن را سرعت میدهند. سرعت فرسایش، سرعت سایش، سرعت از هم گسیختگی و ... تنها با سلاحی مانند آنتی اکسیدانها میتوان با آنها(رادیکالهای آزاد خون) مقابله کرد.

رادیکالهای آزاد در سراسر خون در گردش هستند

 

ادامه نوشیدنی های حفظ سلامتی و ایجاد سلامتی و افزایش مقاومت بدنی:

1.آب آشامیدنی سالم

2.آب جوش ولرم

3.شیر تازه سالم طبیعی با عسل طبیعی

4.شیربادام

5.حلیله(حریره) بادام

6.مخلوط آب سیب رسیده شیرین با عسل

7.آب انار طبیعی شیرین یا می خوش یا ترش

8.چای آلبالو خشک: اگر کسی هم تشنه میشود هم محیط گرم است یا کارش در اتاق احتراق است چای آلبالو خشک مصرف کند. هم ضد چاقی است و هم برطرف کننده عطش است. قابض نیست چون خشک است و تانون‌اش از بین رفته است. تانون قابض است.

سؤال: کسی که در محیط احتراق است بدنش به آب نیاز ندارد؟

جواب: صددرصد نیاز دارد. صبح قبل از رفتن به سرکار شیرعسل بخورد. در محیط کار آب و آبجوش ولرم بخورد اما کم کم بخورد.

صبح ناشتا آب زیاد خوردن مشکل آفرین است. فقط کسی که یبوست مزمن دارد صبح که میخواهد نماز بخواند آب سرد عادی یک لیوان بخورد آنهم به صورت مکیدنی. این هل دهنده طبیعی است که کمک میکند به حرکات دودی شکل روده.

9. عرق طبیعی گل بیدمشک: که هم مقوی اعصاب است و هم مقوی قلب است تا به اضطراب و طپش اضافی قلب مبتلا نشود. برای خانم های باردار و خانم های شیرده که در عادت ماهیانه باشد مفید است مثل گل بهارنارنج است. ضد عطش هم است. البته شکر داخلش نزن بلکه کمی عسل بزن و الا خودش همینطور خوب است.

از بید آسپرین میگیرند که آسپرین 9 تا بیماری در پی دارد. البته فوائدی دارد اما 9 بیماری دارد. این بید با بیدمشک فرق دارد.

بهترین گل بیدمشک از اردبیل می آید..فقط این را باید در شیشه دربسته در یخچال نگهداری کرد.

 

فوائد این نوشیدنی ها:

1.دریافت انرژی بیشتر و تمرکز بهتر. یعنی اینکه وقتی کالری و انرژی کم شود نمیتوانی کارت را کامل انجام دهی بلکه وسط کار کم می‌آوری. تمرکز بهتر یعنی تشویش فکر نداری و فکر خوبت هم مقطعی نیست بلکه متمرکز و مستمر است.

2.کارکرد و عملکرد بهتر تمام اعضا و دستگاه های بدن

3. قاتل ویروس های مضر و باکتری های مضر است. لذا سامانه دفاعی بدن تقویت میشود

4.پیشگیری از بیماری های تنفسی و کمک به درمان آنها. خلط اضافی، خلط چسبنده، نزله، ترشحات اضافی حلق، در بحث های سرماخودگی و...

نوشیدنی های مفید مثل شیر عسل یا آب هویج زرد، دم نوشِ دم کرده‌ی گلبرگهای گل آفتابگردان، یا جوشانده‌ی گل خطمی خبازی اینها همه ضد آسم، ضد برونشیت حاد و مزمن، ضد گرفتگی صدا، ضد یبوست و ... میباشند.

آب سیب عسل ضد خلط هاست.

درمان سرفه های خشک(نه خلطی) دم کرده گل زوفا مفید است

درمان سرفه های خشک که به صورت مکرر و به صورت تک سرفه است. (یعنی نه آسم است نه خلط چسبنده است.) این حساسیت به پروتئین ماست و دوغ است چنین افرادی نباید شبها ماست و دوغ بخورند. دارو نمیخواهد

اگر فرد سرفه هایش خشک مزمن چندین ماهه یا چندین ساله دارد. گل زوفا به همراه شکر تیغال به همراه عناب (نسبتها یک به سه است. یعنی اولی یک واحد دومی دو واحد سومی سه واحد.) این مخلوط را در آب 20 دقیقه بجوشاند، آبش را صاف کند وقتی که ولرم شد قرقره کند قورت دهد.

طول درمان: آنقدر ادامه دهد تا خوب شود. روزی یک بار میتواند صبح قبل ازکار یا شب قبل از خواب باشد.

سؤال: کسانی که در کارخانجات ریسندگی مشغولند هم باید مصرف کنند؟

جواب: کلا کسانی که اینجور جاها هستند یا در جایی که غبار هست مثل بنایی و سیلوهای گندم و... یا در کار عطرهای شیمیایی هستند یا رنگریزی ها هستند، کسانی که در روغن کاریها هستند و....باید ماسک دوجداره استفاده کنند و الا هم چشم، هم بینی و هم حلقشان مبتلا میشود به برونشیت. اولین اثرش این است که به مرور زمان حس بویایی اش را از دست میدهد.

درمان بزرگ بودن سر جنین بخاطر آب آوردن سر بچه: دم کرده‌ی اسطخدوس با عسل اسطخدوس صبح ها بخورد و به همراه ناهار و شام زنجفیل بخورد(یک قاشق غذا خوری). این دارو تجمع مایعات اضافی جنین و مادر را هم خوب میکند.

5. بهبود به مشکلات گوارشی از جمله ضد التهاب های گوارشی، ضد نفخ شکم، بهبود عملکرد روده ها وضد یبوست و ....

از این آبهایی که بیان شد آب انگور بود که تا کنون 200 نوع آب انگور شناسایی شده است. فرض کنید هم یبوست هم اختلال در کولون هم مشکل در حرکات دودی شکل روده بزرگ دارد و هم کم خونی فقر آهن و هم عفونت مجاری ادراری هست. آب انگور سبز هر 8 ساعت یک لیوان یا یک خوشه بخورد.

اگر مشکل هم و غم دارد انگور سیاه مصرف کند.

مشکل ضعف حافظه دارد انگور سیاه مصرف کند.

مشکل اضطراب دارد انگور یاقوتی مصرف کند.

اگر فردی کمر لقی دارد، کشمش انگور سبز با نخود گل بخورد. منظور از نخود گل، نخودهای بزرگ که تا دندان میزنی میپکد است نه نخودهای سفت. این کشمش سبز مخصوصا انگور عسگری را با نخود گل بخورد هم قوت کمر است و هم درد کمر ناشی از سرد مزاجی خوب میشود و هم کمر لقی خوب میشود .

6. ضد دل مالشک و ضعف عمومی. کسی که غذا میخورد ولی بعد از مدت کوتاهی احساس دل ضعفی دارد دارویش این است که سیب رسیده‌ی شیرین را بدون پوست رنده کند مخلوط با عسل بخورد. ضعف عمومی و زود به زود گرسنه شدنش خوب میشود. اکثرا زنانی که در عادت ماهیانه اند یا بچه شیرده هستند مبتلا میشوند. و نیز اکثر مردهایی که سوء تغذیه دارند مبتلا میشوند.

تأکید میشود که زن حامله لایه‌ی روی آب سیب و نیز تفاله‌ی ته آن را نخورد تا نفخ شکم و یبوست نکند زیرا رشد جنین غالبا در زنان حامله ایجاد یبوست میکند. پس باید آب زلال سیب باشد.

7.ایجاد احساس سیری طولانی مدت مخصوصا در ماه مبارک رمضان 7 خرما اول افطار و 7 خرما بعد سحری بخورد و هنوز اذان نگفتن یک سیب رسیده‌ی شیرین بدون پوست بخورد یا اگر مشکل دل ضعف دارد آب سیب عسل بخورد.(برای کسی که در سن رشد است اول افطار 7 خرما را با یک لیوان شیر بخورد)

آب و آب جوش ولرم و آب سیب برای کاهش وزن هم مفید است.