موضوع: لحم / طب المعصومين ص342

 

ادامه نوشيدني هاي حفظ سلامتي و ايجاد سلامتي و افزايش مقاومت بدني:

1.آب آشاميدني سالم

2.آب جوش ولرم

3.شير تازه سالم طبيعي با عسل طبيعي

4.شيربادام

5.حليله(حريره) بادام

6.مخلوط آب سيب رسيده شيرين با عسل

7.آب انار طبيعي شيرين يا مي خوش يا ترش

8.چاي آلبالو خشک: اگر کسي هم تشنه ميشود هم محيط گرم است يا کارش در اتاق احتراق است چاي آلبالو خشک مصرف کند. هم ضد چاقي است و هم برطرف کننده عطش است. قابض نيست چون خشک است و تانون‌اش از بين رفته است. تانون قابض است.

سؤال: کسي که در محيط احتراق است بدنش به آب نياز ندارد؟

جواب: صددرصد نياز دارد. صبح قبل از رفتن به سرکار شيرعسل بخورد. در محيط کار آب و آبجوش ولرم بخورد اما کم کم بخورد.

صبح ناشتا آب زياد خوردن مشکل آفرين است. فقط کسي که يبوست مزمن دارد صبح که ميخواهد نماز بخواند آب سرد عادي يک ليوان بخورد آنهم به صورت مکيدني. اين هل دهنده طبيعي است که کمک ميکند به حرکات دودي شکل روده.

9. عرق طبيعي گل بيدمشک: که هم مقوي اعصاب است و هم مقوي قلب است تا به اضطراب و طپش اضافي قلب مبتلا نشود. براي خانم هاي باردار و خانم هاي شيرده که در عادت ماهيانه باشد مفيد است مثل گل بهارنارنج است. ضد عطش هم است. البته شکر داخلش نزن بلکه کمي عسل بزن و الا خودش همينطور خوب است.

از بيد آسپرين ميگيرند که آسپرين 9 تا بيماري در پي دارد. البته فوائدي دارد اما 9 بيماري دارد. اين بيد با بيدمشک فرق دارد.

بهترين گل بيدمشک از اردبيل مي آيد..فقط اين را بايد در شيشه دربسته در يخچال نگهداري کرد.

 

فوائد اين نوشيدني ها:

1.دريافت انرژي بيشتر و تمرکز بهتر. يعني اينکه وقتي کالري و انرژي کم شود نميتواني کارت را کامل انجام دهي بلکه وسط کار کم مي‌آوري. تمرکز بهتر يعني تشويش فکر نداري و فکر خوبت هم مقطعي نيست بلکه متمرکز و مستمر است.

2.کارکرد و عملکرد بهتر تمام اعضا و دستگاه هاي بدن

3. قاتل ويروس هاي مضر و باکتري هاي مضر است. لذا سامانه دفاعي بدن تقويت ميشود

4.پيشگيري از بيماري هاي تنفسي و کمک به درمان آنها. خلط اضافي، خلط چسبنده، نزله، ترشحات اضافي حلق، در بحث هاي سرماخودگي و...

نوشيدني هاي مفيد مثل شير عسل يا آب هويج زرد، دم نوشِ دم کرده‌ي گلبرگهاي گل آفتابگردان، يا جوشانده‌ي گل خطمي خبازي اينها همه ضد آسم، ضد برونشيت حاد و مزمن، ضد گرفتگي صدا، ضد يبوست و ... ميباشند.

آب سيب عسل ضد خلط هاست.

درمان سرفه هاي خشک(نه خلطي) دم کرده گل زوفا مفيد است

درمان سرفه هاي خشک که به صورت مکرر و به صورت تک سرفه است. (يعني نه آسم است نه خلط چسبنده است.) اين حساسيت به پروتئين ماست و دوغ است چنين افرادي نبايد شبها ماست و دوغ بخورند. دارو نميخواهد

اگر فرد سرفه هايش خشک مزمن چندين ماهه يا چندين ساله دارد. گل زوفا به همراه شکر تيغال به همراه عناب (نسبتها يک به سه است. يعني اولي يک واحد دومي دو واحد سومي سه واحد.) اين مخلوط را در آب 20 دقيقه بجوشاند، آبش را صاف کند وقتي که ولرم شد قرقره کند قورت دهد.

طول درمان: آنقدر ادامه دهد تا خوب شود. روزي يک بار ميتواند صبح قبل ازکار يا شب قبل از خواب باشد.

سؤال: کساني که در کارخانجات ريسندگي مشغولند هم بايد مصرف کنند؟

جواب: کلا کساني که اينجور جاها هستند يا در جايي که غبار هست مثل بنايي و سيلوهاي گندم و... يا در کار عطرهاي شيميايي هستند يا رنگريزي ها هستند، کساني که در روغن کاريها هستند و....بايد ماسک دوجداره استفاده کنند و الا هم چشم، هم بيني و هم حلقشان مبتلا ميشود به برونشيت. اولين اثرش اين است که به مرور زمان حس بويايي اش را از دست ميدهد.

درمان بزرگ بودن سر جنين بخاطر آب آوردن سر بچه: دم کرده‌ي اسطخدوس با عسل اسطخدوس صبح ها بخورد و به همراه ناهار و شام زنجفيل بخورد(يک قاشق غذا خوري). اين دارو تجمع مايعات اضافي جنين و مادر را هم خوب ميکند.

5. بهبود به مشکلات گوارشي از جمله ضد التهاب هاي گوارشي، ضد نفخ شکم، بهبود عملکرد روده ها وضد يبوست و ....

از اين آبهايي که بيان شد آب انگور بود که تا کنون 200 نوع آب انگور شناسايي شده است. فرض کنيد هم يبوست هم اختلال در کولون هم مشکل در حرکات دودي شکل روده بزرگ دارد و هم کم خوني فقر آهن و هم عفونت مجاري ادراري هست. آب انگور سبز هر 8 ساعت يک ليوان يا يک خوشه بخورد.

اگر مشکل هم و غم دارد انگور سياه مصرف کند.

مشکل ضعف حافظه دارد انگور سياه مصرف کند.

مشکل اضطراب دارد انگور ياقوتي مصرف کند.

اگر فردي کمر لقي دارد، کشمش انگور سبز با نخود گل بخورد. منظور از نخود گل، نخودهاي بزرگ که تا دندان ميزني ميپکد است نه نخودهاي سفت. اين کشمش سبز مخصوصا انگور عسگري را با نخود گل بخورد هم قوت کمر است و هم درد کمر ناشي از سرد مزاجي خوب ميشود و هم کمر لقي خوب ميشود .

6. ضد دل مالشک و ضعف عمومي. کسي که غذا ميخورد ولي بعد از مدت کوتاهي احساس دل ضعفي دارد دارويش اين است که سيب رسيده‌ي شيرين را بدون پوست رنده کند مخلوط با عسل بخورد. ضعف عمومي و زود به زود گرسنه شدنش خوب ميشود. اکثرا زناني که در عادت ماهيانه اند يا بچه شيرده هستند مبتلا ميشوند. و نيز اکثر مردهايي که سوء تغذيه دارند مبتلا ميشوند.

تأکيد ميشود که زن حامله لايه‌ي روي آب سيب و نيز تفاله‌ي ته آن را نخورد تا نفخ شکم و يبوست نکند زيرا رشد جنين غالبا در زنان حامله ايجاد يبوست ميکند. پس بايد آب زلال سيب باشد.

7.ايجاد احساس سيري طولاني مدت مخصوصا در ماه مبارک رمضان 7 خرما اول افطار و 7 خرما بعد سحري بخورد و هنوز اذان نگفتن يک سيب رسيده‌ي شيرين بدون پوست بخورد يا اگر مشکل دل ضعف دارد آب سيب عسل بخورد.(براي کسي که در سن رشد است اول افطار 7 خرما را با يک ليوان شير بخورد)

آب و آب جوش ولرم و آب سيب براي کاهش وزن هم مفيد است.