موضوع: ناراحتي قلبي عروقي - طب المعصومين

 

عوامل ابتلا به بيماريهاي قلبي

حدود 30 چيز براي کساني که بيماريهاي قلبي عروقي دارند بد است از جمله:

1.انواع قندهاي شيميايي،

2.اسانس هاي شيميايي،

3.چربي هاي با ترانس بالا،

4.کافئين زياد مثل چاي و قهوه و... (اينها آشاميدني سالم نيستند. آشاميدني سالم آب، آبجوش ولرم، شير تازه گرم کم چرب، آب سيب رسيده شيرين.)

5.دخانيت. يکي از عوارض سوء مصرف دخانيت توليد بچه هاي ناقص الخلقه است

6.گرد و خاک،

7. پُرز،

8. دودهاي سوختهاي فسيلي،

9. جوش خوردن به نوع درگيري هاي ذهني و آشفتگي هاي رواني و مانند آن. خود خوري و لفاظي کردن به نوع جدال و..

10. غصه خوردن هايي که پشت کار نداشته باشد

11. استرس يعني نگراني مستمر.

چرا ضريب استرس زياد شده است؟ دو عامل دارد: توکل به خدا و توسل به ائمه کم شده است. دوم اينکه باور به معاد کم شده است. وقتي خدا و قيامت را فراموش کرد فکر ميکند خودش همه کاره است اما هرچه تلاش ميکند باز هم گرفتار است لذاست که مأيوس ميشود و خودخوري ميکند. ديگر اينکه وقتي خدا و قيامت را فراموش کرد يادش ميرود يک روزي بايد حساب پس دهد. خيال ميکند هميشه زنده است و همه خوبي ها را ميتواند جمع کند لذا مبتلا ميشود به آرزوهاي طولاني لذا هيچوقت مرگ را دوست ندارد.

12. اضطراب يعني دلهره. محيط شلوغ و پرسرو صدا رفتن

13. شوري زياد

14. اضافه وزن و کم تحرکي

 

تقويت قلب

يک عدد «به» رسيده شيرين يا يک ليوان آب به رسيده شيرين زرد و معطر بدون پرز يا يک قاشق غذاخوري مرباي به رسيده شيرين بخور. به شرطي که غلظت خون نداشته باشد

براي شادابي قلب در روايات فرموده اند خوردن گلابي يک عدد يا يک ليوان آب گلابي يا کمپوتش براي کساني که جراحي داخلي کرده اند يا خونريزي زياد کرده اند يا معده ضعيف دارند. يا آستر معده شان کم است.

 

رفع هم و غم

رفع هم و غم انگور سياه يا مويز(کشمش انگور سياه) بدون هسته بخور که هم حافظه تقويت شود و هم رفع هم و غم. 21 عدد صبح ناشتا امام صادق(ع) فرمود بدون هسته بخور زيرا که روغن هسته انگور اسپرم هاي مرد را سفت ميکند و عقيمي مي آورد.

روغن هسته انگور و هسته انگور مساوي است با اسلام انگليسي.

اينکه گاهي انگور را بايد با هسته خورد حکم ثانوي است مثلا کسي که درد مقعدي شديد دارد نميتواند صاف بنشيند بخاطر بواسير مزمن به نوع بادي اينجا از باب ضرورت به مدت دو هفته هر روز هر 8 ساعت يک خوشه انگور با هسته اش بجود و بخورد. يا اگر دندانش اذيت ميشود با هسته اش آسياب کند و آبش را با هسته بخورد. از روز سوم درد بواسيرش خوب ميشود.

مهم است که مويز را بدون هسته خورد لذا بزرگان به اين نکته توجه داشته اند. آيت الله ري شهري در دانشنامه احاديث پزشکي در قسمت باب العنب، دکتر حسين صابري آيت الله تبريزيان طب الرسول المصطفي در جلد چهارم به اي مطلب دقت کرده اند.

سؤال: خانم ها ميتوانند با هسته بخورند؟

جواب: بله ميتوانند.

 

جهت رفع مشکلات دريچه قلب، دريچه دو لختي و سه لختي ميترال

در ظرفي پنج برگ کلم پيچ سبز رنگ مغز پسته اي قرار دهد و سه ليوان آب روي آن بريزد و بجوشاند تا بشود يک ليوان. ولرم که شد صاف کند و مخلوط با عسل آويشن کند و بخورد. اختلالات دريچه قلب برطرف ميشود. اين براي مردها خوب است براي خانم ها هم خوب است به اضافه اينکه براي خانم هايي که قطع قاعدگي ثانويه دارند يعني آمنه‌رو ثانويه (خانمه استحاضه نيست، يائسه هم نيست، بيماري ژنتيکي پي کي يو هم ندارد که ژنتيکا عقب ماندگي ذهني دارند و حفره هاي لگني شان فاقد تخم دان است که بخواهي مشکلات آنرا درمان کنيد. اين پي کي يوها فقط بايد لقاح مصنوعي کنند اينجاهم بحث ما نيست بلکه بحث در خانمهايي است که در سن من تحيض است ولي يکباره قاعدگي اش قطع ميشود اينها را ميگوند آمنه روي ثانويه دارند.) حالا آن جوشانده کلم برگ درمان قطع قاعدگي هم ميکنند.

اين يک ليوان جوشانده را شب بخورد. تا مريض در خواب اختلالات دريچه اي قلبش دامنگيرش نشود. چون در خواب خطر بيشتر است.

 

درمان گرفتگي عروق، لخته خون، رسوب رگها و سکته خفيف

سبزي تره فرنگي

سبزي ريحان کوهي

کاهو با ناهار و شام بخوريد.

پياز قرمز هر روز بخورد.

مخلوط آويشن با نمک به شرطيکه فشار خون نداشته باشد.

کرفس.