موضوع: ادامه ی درمان رعشه

علل بیماری رعشه را حدود 37 مورد بیان کردیم و همچنین مشخص شد که 37 درمان هم دارد که، در جلسات قبل به 26 درمان اشاره شد.

27. آویشن، در روایات شیعه به صورت صعتر و زعتر آمده است و در مناطق عربی از جمله کور شام، مثل لبنان و سوریه و حمص واردن هست. بیشتر در جنوب لبنان و منطقه زعتر است. این سبزی فواید مختلفی دارد؛ هم زراعی و بستانی داریم و هم خودرو(مرتعی)، در هر دو قسم از حیث مزاجی، گرم و خشک است همانند سیاه دانه.

خواص آویشن

1.مجفف است؛ یعنی ضد رطوبات اضافی بدن است.

2. مقطع است؛ یعنی ضد مکوس و بلغم سفید است.

ضد سم است. قاطع ریاح بارده است.

4. اشتها آور اگر با غذا خورده شود. 5. پاک کننده معده و کبد و ریه ها از رطوبات اضافی است. روایتش هم قبلا خواندیم که اگر با نمک خورده شود، یازده خاضیت دارد.

مانع سقوط رطوبات و مانع صعود رطوبات به مغز است. یعنی تجمع رطوبت اضافی در مغز را برطرف می کند تا سر درد مزمن نگیریم.

خوردن گلبرگ گل محمدی، گل ختمی خبازی، سبزی کاسنی با عرق طبیعی آویشن یا آب سبزی آویشن تازه، مخلوط شود رافع تخمه و تورشا است. رفع درد قلب، برای کسانی که بیماری قلبی ندارند که درد قلب را برطرف می کند. ضد قولنج است. قولنج سه نوع است: 1. ریحی 2. ثقلی 3. بلغمی

گاهی بخاطر ثقل معده است. کم تحرک است که قولنج ثقلی دارد. گاهی بلغمی است، گاه بلغم سفید است که همان مکوس است و گاهی بلغم سیاه است که همان اوره خون یا نمک سمی خون است. گاهی هم تجمع مایع اضافی در یک بافت مثل مغز یا بین پردع مرنج و پرده مغز است و یا گاهی ضریب رطوبت عضوی بالا رود که باعث احمقی می شود. گفتار سنجیده نداردو معصیت کار نیست. تصمیمات او بر اساس عقل و فکر خوب نیست.

مانع مغسا است. پیچش های شکمی است و ضد کرم های معده است. درمان دیگر اینست که هر صبح و شام خرمای تازه یا تمر بخورد. ضد دود البطن و ضد انگل است و ئیگری مغز تخمه خام هندوانه است. حتی در بحث کرم اسکاریس و کدو، که در معده و روده است که گاهی با سرفه و گاهی با مدفوع می آید باعث پوسیده شدن معده می شود. در صورتی که سوسیس و کالباس مانده مصرف کند.

در روایات شیعه مخلوط سعطر با نمک طبیعی طعام که اول و اخر غذا یک گرم خورده شود، یازده فایده دارد که یکی تقویت قوه باه و تقویت معده و... است.

تبصره :

طبیخ سبزی آویشن و کمپوت اویشن با انجیر، دافع و رافع ربو یعنی توقف تنفسی است. و دافع و رافع سرفه است همانطور که خرمالوی رسیده شیرین و گل زوفا و همچنین مخلوط جوشانده شکر تیغال یک واحد، گل زوفا دو واحد، عناب سه واحد است. که از این جوشانده هر هشت ساعت یکبار خورده شود، سرفه های مزمن را درمان می کند.

پخته سبزی آویشن یا کمپوت با انجیر هم ضد سرفه است. آب نخود سبز، ضد سرفه بیماری خروسک است. خوردن سبزی آویشن با کرفس یا اب کرفس ضد حصاد (شن ریزه های کلیه ها) و مشکلی در ادرار سخت است. آب آشامیدنی بعد از غسل جنابت خورده شود و بعد از غذا یک قاشق سیاه دانه بخورد، شن کلیه نمی گیرد. به صورت خام با عسل جویده شود.

خوردن اویشن با عناب یا جوشانده هر دو، رقیق کننده ی خون است. سه رقیق کننده خون با هم بسیار در رقیق شدن خون موثر است.

خوردن آویشن با روغن زیتون در درمان انواع پیچش های شکمی مفید است. خوردن اویشن با پنیر تازه در شب ها، در درمان لاغری مفید است. پنیر تازه با خربزه شیرین رسیده در شب ها فربهی می آورد. خوردن آویشن با پنیر تازه در درمان لاغری مفید است. یا پودر را با پنیر تازه مخلوط کرده، خورده شود.

گوشت بوقلمون، یک روز در میان یا هفته ای دوبار، برای دخترها ران بوقلمون، چون هورمون زنانه اش کمتر است و سینه اش برای پسر بهتر است. همچنین گوشت بلدرچین و خروس برای پسرها مفید است که قوه باه را قوی می کند. بعد از زایمان هم، گوشت بوقلمون بسیار مفید است.

ضماد آویشن با عسل:

ضماد مخلوط آویشن با عسل ، جهت تحلیل اورام صلبه مفید است. که گزنه هم برایش مفید است. دیابت اگر دارد، آویشن با عسل طبیعی مصرف کند. دم کرده ی گزنه قند را پایین می آورد. ضماد آویشن با عسل برای عرق النسا یعنی کسی که درد قوس کمر دارد بخاطر سیاتیک هم مفید است. برای کسی که فعالیت مطالعه هم دارد و احتمال درد های قوس کمر دارد، نیز مفید است.

برای کیست و تومور، عسل اسطخودوس مفید است. برای عصبانیت، عسل اویشن مفید است. زدن، ضماد مخلوط آویشن و زیره و روغن زیتون جهت درمان برآمدگی ناف، بر اثر جیغ است. خوردن روغن آویشن و دانه آویشن خاصیت خود اویشن را دارد، و ضد فالج و رعشه و لرزه است.

28. تخم کاج، منظور از صنوبر همان کاج است. درخت صنوبر را گذشتگان می پرستیدند و با ورود انبیاء بزرگترین درخت صنوبر خشک شد و انها معتقد شدند که بخاطر نحوست نبی است و او را سوزاندند و آتش پرست شدند. فروردین و اردیبهشت، نام دوازده درخت آن زمان است. بعضی ها به آن چلقوز هم می گویند، ولی با چلقوز مغازه آجیل ها فرق دارند. مانند دانه تلخ سیب است و برای جوان ها مفید نیست. تخم میوه رسیده ی کاج بزرگ، مقوی اعضا و اعصاب و قوه باه است. اشتها اور و درمان بی اشتهایی است و مفتح سدد است و ضد فالج و لقوه و خدر (بیماری مورچه) و کزاز (خراش روی دست در اثر تصادف) و رعشه و یرقان و زردی و کبد و استسقاء و درد کلیه ها و درد مثانه و مفاصل است.

مخلوط دانه ی کاج با عسل آویشن

مخلوط دانه ها و تخمه ی میوه کاج با عسل آویشن، هر هشت ساعت یک قاشق چایخوری میل شود، ضد فالج قوی است. ضد سرفه های کهنه هم هست. شکر تیغال با گل زوفا و عناب هم مفید است. ضد امراض ریه، آمفیزم ریه و التهاب حبابچه های ریه نیز هست. مخلوط تخم کاج با تخم مغز خیار خورده شود برای درد ریه و دیابت مفید است. همچنین مدر یعنی ادرار اور و سوزش کلیه و ادرار و درد مثانه و پیش آبراه است. سوزش هنگام ادرار را نیز برطرف می کند. مخلوط میوه کاج رسیده (قهوه ای پر رنگ که باز شده است) با تخم خرفه، برای دیابت و یبوست و عوارض دیابت، مسکن حرقت مقعدی(سوزش شدید در پایین تنه) و مسکن حرقت رحم (معده ام میسوزه، مشکل رحم است) است.

29. عاقرقرحا، گرم وخشک است. مفتح و محلل است. با تجویز دکتر دارویی باید مصرف شود. مصلحش کتیرا است. ضمادش با روغن های دیگر باعث بی حسی اعضا می شود. آب زردک و تخمه خام آفتابگردان در صبح و قبل از جماع، با روغن مصطکی که صمغ پسته جنگلی است که با روغن زیتون بدست امده، آلت مالیده شود، برای تاخیر مفید است. ضد کزاز، استسقا و درد دندان و لکنت دهان و رعشه است. مخلوط ان با نوشادر مانع سوزانیدن و باعث ریختن دندان های فاسد می شود.