درس طب استاد ضیایی

89/02/15

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: آنتی بیوتیک و بیماری غول پیکری

از عوارض آنتی بیوتیک این است که موجب ضعف جنسی، خشکی بدن، کم شدن آب بدن و نارسایی های کبدی می شود. بنا بر این باید با همان دوزج خاصی که دکتر تجویز کرده است تا دو هفته از آنتی بیوتیک استفاده کرد و بعد کم کم آنها را قطع نمود و سپس از آنتی بیوتیک های طبیعی مانند، عسل رقیق شده، آب سیب، شلغم، قرص إکی هرب که ضد میکروب و ویروس و باکتری قوی است و قدرت دفاعی بدن را بالا می برد استفاده کرد. همچنین است استفاده از پیاز که هم آنتی بیوتیک است و هم سرطان دستگاه گوارش مخصوصا کلون و روده ها را تا پنجاه درصد کاهش می دهند و هم ضد تصلب شرائین است. بنا بر این امام رضا علیه السلام به افراد سالم هفته ای یک پره سیر را تجویز می کرد به این گونه که بدون جویدن قورت داده شود. اما اگر کسی تصلب شرایین، قند، آمادگی ابتلاء به سرطان دارد هر روز می تواند یک عدد سیر کوچک را قورت دهد یعنی پوست نازک آن را بکند و (به گونه ای که سیر آسیب نبیند زیرا در غیر این صورت نای را مجروح می کند) آن را بخورد. سیر داخل معده باز می شود و دهان نیز بوی سیر نمی گیرد. سیر نیز مانند پیاز تا پنجاه درصد احتمال ابتلاء به سرطان گوارش را کم می کند. البته اگر انسان سالم است باید هفته ای یک بار این کار را انجام دهد و الا بدنش ضعیف می شود زیرا فشار خون را کاهش می دهد در نتیجه سرش گیج می رود و زانوهایش سست می شود. بلکه اگر کسی فشار خون و یا تصلب شرایین و یا غلظت خون دارد و از آن طرف آنتی بیوتیک نیز مصرف می کند روزی یک عدد قورت دهد. البته بهتر است بین سه تا پنج ساعت بین داروی شیمیایی و طبیعی فاصله باشد تا تداخل دارویی رخ ندهد.

مثلا کسانی که بیماری پروستات دارد به او توصیه می کنیم که قرص گیاهی پروستاتان را قبل از مغرب بخورد و بعد هنگام خواب قرص شیمیایی پرازوسین که هم پروستات را خوب می کند و هم فشار خون را کاهش می دهد و هم خواب آور است مصرف کند.

یکی از بیماری های غدد ژیگانتیسم است که همان غول پیکری می باشد که گاه قد انسان بر این اثر به دو متر به بالا و یا به دو متر و نیم می رسد. کوتاه قدی شدید و بلند قدی زیاد بیماری محسوب نمی شود اما چیزی است که غیر متعارف می باشد. این حالت به سبب ترشح غده ی هیپوفیز است که گاه بر اثر اسانس های شیمیایی و مانند آن هورمون رشد متوقف شده است و یا جهش یافته است. هورمون رشد از غده ی هیپوفیز ترشح می شود.

یکی از علل ترشح بیش از حد غده ی هیپوفیز وجود تومور در این غده است که با جراحی یا رادیوگرافی می توان آن را درمان کرد. گل استوخودس و افطیمون نیز می تواند در بهبود آن تأثیر گذار باشد هرچند درمان آن با این دو قطعی نیست.

 

خشم بی مورد و عصبانیت بی جا که بر اثر مشکلاتی نظیر گرانی، تورم، عدم امنیت و موقعیت شغلی و یا ژنتیک و یا حتی عادت به عصبانیت حاصل می شود موجب می گردد که انسان از حالت تعادل خارج شود. این به سبب آن است که ازدیاد ترشح آدرنالین و اسید لاکتیک در بدن رخ می دهد و به همین دلیل در روایات آمده است که هنگام عصبانیت عقل انسان زائل می شود و فرد عصبانی واکنش های فردی و اجتماعی غیر کنترل شده دارد و ضریب آسیب های فردی و اجتماعی در او بالا می رود.

از نوشتجات سنگی در زمان هخامنشیان مخصوصا داریوش اول استفاده می شود که نام خلیج فارس بر این خلیج گذاشته شده بود. عمق متوسط خلیج فارس سی و پنج متر است و عمق نهایی آن صد متر می باشد و بزرگترین و اولین تمدن های بشری در حاشیه ی آن شکل گرفته و بابلیان و کلدانیان و اشکانیان از جمله آنها می باشد.

خلیج فارس از چهار رودخانه ی مهم از دو کشور پر می شود: رودخانه ی کرخه و کارون از ایران و رودخانه ی دجله و فرات از عراق به آن می ریزد.

کشورهای حاشیه ی خلیج فارس در زمان های نه چندان دور مانند بنی امیه و بنی عباس و حتی صفویه جزء ایران بودند ولی در قرن اخیر برای غارت منطقه، انگلیسی ها کشورهای کوچکی در آنجا ایجاد کردند و الا کشورهای آن منطقه فقط ایران بود و عربستان و عراق ولی بعد از شکست عثمانیان در مقابل ترکیه شش کشور ریز دیگر مانند عمارات، قطر، عمان، کویت و مانند آن در آنجا شکل گرفت.

ایران بیشترین ساحل را در خلیج فارس و دریای عمان دارد و کشور عراق کمترین ساحل را دارا است. صد و سی جزیره در منطقه ی خلیج فارس وجود دارد که از این تعداد بیست و پنج جزیره متعلق به ایران اسلامی می باشد. آمریکایی ها حدود صد شناور در خلیج فارس دارند که همه از طرف ایران دارای قفل مخابراتی است از این رو کاملا تحت نظر است. چون عمق دریا کم است این شناورها نمی توانند به سواحل عمارات و دبی نزدیک شوند زیرا وزن ناو سنگین و زیرسطحی آن کم است و نزدیک ما هم نمی تواند شود و فقط باید از تنگه ی هرمز بگذارد که اگر ایران اراده کند جلوی او را به راحتی می گیرد و نمی توانند فرار کنند. افرادی هم که در آن شناورها مشغول هستند با پول و به شکل روزمزدی و مانند آن آمده اند و مانند ما روحیه ی سربازی و رشادت ندارند.

تنگه ی هرمز بین ما و کشور عمان است. در آوردن یک کشتی به گل نشسته بسیار هزینه بردار است و باید شناورهای مزبور دقیقا از وسط تنگه ی هرمز رد شوند.

ایران در قسمت تنگه ی هرمز سه جزیره دارد و در واقع سه منطقه ی عملیاتی است که موشک و غیره در آنجا مستقر شده است این سه جزیره عبارتند از: لارک، هرمز و قشم. کشور عمان نیز سه جزیره دارد که عبارتند از: السلامه، عمار و هنگامه.

در بخش ما در تنگه ی هرمز از تپه ماهورها و سواحل وسیعی که در اختیار داریم موجب شده است که ضریب مانور سطح به سطح و ساحلی ما بالا باشد.

عرض تنگه ی هرمز بیست و یک و نیم مایل می باشد و عمق آن در طرف ایران پنجاه متر و در طرف عمان هشتاد متر می باشد. (این نیز یک عامل مثبت برای ماست و نمی توانند به ایران نزدیک شوند و اگر قصد نفوذ داشته باشند کاملا تحت کنترل هستند.) تنگه ی هرمز سوق الجیشی ترین تنگه ی جهان است.

از دیگر امتیازات ایران این است که چهار فصل در آن وجود دارد و خطوط هوایی، دریایی، زمینی و دارای خطوط جاده ی ابریشم است و در بخش خاور میانه قرار دارد.

در بحث اقتصاد و تجارت منطقه و تجارت جهانی، خلیج فارس بالاترین مرکز تبادل در سطح جهان است.

در روایات است که شهر تهران در آخر الزمان مرکز تجارت جهانی می شود.