مبحث
سالاصول و روشهای تربیتی
سال 97-96جمعبندی مباحث- فقه مضاف و فقه نو- رابطه فقه و اخلاق- تعریف تربیت- الگوهای تربیت- تعریف اصل و روش- اصل قدرت و استطاعت مربی و متربی- رفق و مدارا
سال 96-95مراتب امر و نهی- مرتبه لسانی- مرتبه عملی- ترتب بین مراتب- وظایف نهادها: حکومت- خانواده- علما- منتسبان به دین- مؤثرین اجتماعی و متمکنین- عاملان و مأموران- مأمور و منهی
سال 95-94امر به معروف و نهی از منکر- شرایط امر به معروف- علم به حکم- ادله اشتراط علم- شرایط مأمور- اختلاف اجتهادی و تقلیدی آمر و ناهی- شرائط مأمور و منهی- شرائط امر و نهی- مراتب امر و نهی
سال 94-93امربه معروف و نهی از منکر- مقدمات- دلیل عقلی: اول-دوم-سوم-چهارم-پنجم-ششم- قواعد عامه شرعی- دلیل قرآنی- ویژگیهای حکم
سال 93-92تربیت اجتماعی- بررسی ادله- قواعد عام- قاعده ارشاد جاهل- قاعده هدایت
سال 92-91وظایف تربیتی حکومت- تربیت اجتماعی- عوامل تأثیرگذار بر نوع وظایف تربیتی حکومت-نهادهای تربیتی - وظایف تربیتی انبیاء و حاکمان معصوم،عهد نامه مالک اشتر- مفهوم تربیت اجتماعی- بررسی ادله،قواعد عام- اصلاح ذاتالبین
سال 91-90